Lekcije, prejete od mladih, za pristop k vaši blagovni znamki in znamčenju

To je kratek vpogled v to, kaj se učimo iz priložnosti nenehnega dela in komunikacije z mladimi.

Creative Nomads

2/26/20243 min branje

Kot komunikatorji in strokovnjaki za blagovne znamke delujemo tudi kot trenerji za neformalno izobraževanje. Že več kot dve desetletji se ukvarjamo tudi s področjem mladinskega dela, zadnjih osem let pa smo del strateške ekipe za komuniciranje, znamčenje in kreativnost Javnega zavoda Mladi zmaji (Ljubljana, Slovenija, EU).

Trenutno se veliko govori in opaža o mlajših generacijah, predvsem o Generaciji Z. (Mimogrede naj samo omenimo, da je generacija Alpha trenutno stara med 0 in 14 let.) Smešno je, da res nihče nima rešitve na enem mestu, kako ‘razbiti’ komunikacijo z Generacijo Z, ki bi presegala zgolj ‘sodobne pristope’ in bi resnično ustrezala težnjam Generacije Z. Ta vrtinec neznanega bi lahko pripisali hitrim spremembam, katerim so nas pred kratkim podvrgli tehnologija, pandemija in stanje v svetu. Toda razlog pravzaprav ni pomemben. Dejstvo je - res ne vemo.

Lahko pa poslušamo. Lahko tudi priznamo, da res ne vemo. Vendar smo se pripravljeni učiti. Pravzaprav je to točno tisto, kar moramo storiti. Ne smemo pozabiti na naravno staranje naših strank. Če še niso bili, bo Generacija Z na neki točki postala osebe, s katerimi se boste pogovarjali o svojem poslu. Prek vaših produktov, storitev ali delovnih mest, - hm, na obeh straneh – ne le vi kot delodajalec, ampak vi kot njihov zaposleni. Po eni strani morda celo malo zamujamo. Zdi se, da ta generacija ustvarja in gradi nek svoj vzporedni svet. Svet, kjer so oni glavni na svoj način.

Pri Creative Nomads nas pogosto navdihujejo njihova prepričanja, njihova pripravljenost nekaj narediti in njihovi upi. Opominjajo nas, da je življenje treba živeti. Kar potrebujejo, je naše vodstvo, usmerjanje in v realnem smislu veliko dela zastonj, včasih pa jim moramo tudi pomagati, da se zrušijo na tla. Kot bi jih strmoglavili z airbusom v simulatorju letenja, da bi jim pokazali, da lahko vstanejo, se dvignejo in spet zasijejo.

OK, premaknimo te misli dalje.

Če delate z mladimi ali za mlade ali če želite k sodelovanju z vašo blagovno znamko pritegniti več mladih, jih poskusite čim bolj vključiti v vsak korak svojega procesa.

Menimo, da je to nujno, če se želite bolje povezati z mladimi. Da bi si dali priložnost, da vas razumejo, da jih pritegnete ali da vas sprejmejo kot blagovno znamko v njihovih očeh in srcih. Kar je pošteno. Vsi bi morali ves čas sodelovati.

Tukaj je nekaj namigov, ki bi jih lahko koristno vključili v svoj proces blagovne znamke in znamčenja, ko razmišljate o različnih generacijah:

• Dajte mladim prostor in glas v vaši blagovni znamki.

• V komunikacijske time vključite in angažirajte več mladih strokovnjakov.

• Dajte predloge, kaj lahko storijo, in se znova odprite ranljivosti, da vas bodo zavrnili. • Vzemite si čas za raziskovanje. Pika.

• Doslednost, znova in znova in znova. Doslednost pomaga obdržati ljudi.

• Jasnost, znova in znova in znova. Nima smisla izgubljati časa, ko poskušam ugotoviti,

kaj mi pravzaprav hočeš povedati. Ali hočeš od mene. Ali kaj točno?

Generacija Z je za nas pri Creative Nomads, oboje - super enostavna in super težka delati z in delati za. Toda ko te dojamejo, ko jim daš odprte roke, ko začutijo, da jim zaupaš, potem boš morda imel priložnost. Vendar bodite pripravljeni, da lahko odidejo naslednji dan. In to ne zaradi vas, ampak zaradi naslednje sijoče, zanimive, boljše možnosti, ki se je pred nekaj nanosekundami pojavila za vogalom. In to je čisto v redu. Tisti, ki ostanejo, bodo to storili, ker želijo, ne zato, ker jim rečete, da bi morali.

Toliko je za govoriti o tej temi, prepričani smo, da se bomo k njej kdaj vrnili. Za zaključek naj delimo le nekaj ključnih besed, ki so se pojavile med pisanjem tega zapisa:

• Velika slika,

• Učenje z delom,

• Peer-to-peer (op.p. vzajemnost / mladi-mladim), • Ustno izročilo ali Od ust do ust,

• Pretok in pretočnost.

Pri Creative Nomads vidimo blagovne znamke kot žive organizme. So ekosistemi. Zato se moramo truditi razumeti Generacijo Z (+). Obstaja tako veliko možnosti, če jih vključimo v svoje procese, saj si predstavljamo, da je naša prihodnost tam zunaj z njimi.